Η Ψυχολογία του Αδυνατίσματος: Πώς να χάσετε βάρος και να διατηρήσετε τα αποτελέσματα - Cenegenics


ΚΛΕΙΣΤΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΓΙΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ

Η Ψυχολογία του Αδυνατίσματος: Πώς να χάσετε βάρος και να διατηρήσετε τα αποτελέσματα

  • 7 Μαρτίου, 2019
  • 755 Views

Πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε προσπάθεια για να χάσετε βάρος, ο λόγος αυτής της αλλαγής θα πρέπει να είναι  ξεκάθαρος. Ωστόσο, οι άνθρωποι που αναζητούν αυτούς του λόγους σε εξωτερικές πηγές ή χρησιμοποιούν εξωτερικές πηγές για να αποκαλύψουν τους προσωπικούς τους λόγους, πολύ συχνά τείνουν να αποτυγχάνουν. Συνήθως, χάνουν τον εαυτό τους κατά την διάρκεια της διαδικασίας και γίνονται τόσο κυριευμένοι από την προσπάθεια τους να χάσουν κιλά, που στο τέλος φτάνουν να παραμελούν το μοναδικό πρόσωπο το οποίο αφορούν αυτές οι αλλαγές: τον εαυτό τους.

Συμβουλές για Διατηρήσιμη Απώλεια Βάρους


Το να πραγματοποιείς θετικές και με διάρκεια αλλαγές στον εαυτό σου είναι απίστευτα απαιτητικό και αδιαμφισβήτητα, το πιο δύσκολο πράγμα το οποίο οι άνθρωποι στην σύγχρονη κοινωνία δυσκολεύονται να δεσμευτούν και ολοκληρώσουν.

Είμαστε περιτριγυρισμένοι από χιλιάδες εικόνες και ειδήσεις οι οποίες επιβάλλουν συγκεκριμένο νούμερο στην ζυγαριά μας. Ακόμα και για τους ανθρώπους που βρίσκονται σε καλή φόρμα και οι οποίοι τρέφονται σωστά, αυτά τα αποτελέσματα συχνά μπορεί αν είναι δύσκολο να επιτευχθούν. Επομένως, την πραγματική επιτυχία στην απώλεια βάρους θα την κατακτήσουμε όταν σταματήσουμε να επηρεαζόμαστε από άστοχες παραπλανητικές εικόνες και αντιθέτως εστιάσουμε προς τα μέσα.

Ενώ αυτό μπορεί να σημαίνει κάτι διαφορετικό για τον καθένα μας, υπάρχουν ωστόσο κάποιες κύριες αρχές, που μπορεί να είναι ωφέλιμες για να αρχίσουμε να χάνουμε βάρος, με γνώμονα τα εσωτερικά κίνητρα του καθένα μας. Υπάρχουν μερικοί παράγοντες, τους οποίους όσοι έχουν χάσει βάρος και το διατηρούν, προσδίδουν την επιτυχία τους:

Take time to define your goals as well as how to reach them, planning your goals in small increments can help increase your chances of achieving sustainable weight loss
  • Αφιερώστε χρόνο στον εαυτό σας.

Πριν ακόμα να ξεκινήσετε να προσπαθείτε να αδυνατίσετε, πάρτε λίγο χρόνο και καθίστε να σκεφτείτε πραγματικά το γιατί θα θέλατε να χάσετε βάρος. Ορίστε τους στόχους σας, αλλά να είστε ρεαλιστές. Η απώλεια κιλών μπορεί να περιλαμβάνει κάτι παραπάνω από ένα νούμερο στην ζυγαριά σας. Για παράδειγμα, το «να δοκιμάσω περισσότερες υγιεινές συνταγές» ή «να βρω ένα ομαδικό πρόγραμμα γυμναστικής που να μου αρέσει» μπορούν να συμπεριληφθούν μαζί με το αδυνάτισμα, στο ταξίδι σας για την επίτευξη του στόχου σας. Μόνο όταν θα έχετε ορίσει τους στόχους αυτούς, είστε έτοιμοι να αναζητήσετε εξωτερικούς παράγοντες για να σας βοηθήσουν. Όμως, οι πρωταρχικοί στόχοι και οι λόγοι της απόφασής σας πρέπει να προέρχονται αποκλειστικά από εσάς.

Keeping your goals in mind with small reminders can help ensure your reach your goals, Sticky notes or alarms on your phone can keep you on track for sustainable weight loss
  • Κρατήστε τους στόχους σας στο προσκήνιο

Είναι πολύ εύκολο να αποπροσανατολιστείτε από τις καθημερινές ασχολίες και προτεραιότητες, αλλά πλέον οι στόχοι σας θα πρέπει να γίνουν προτεραιότητα για εσάς. Οι αποφάσεις που παίρνετε κάθε μέρα θα σας επιτρέψουν να πετύχετε τους στόχους σας, οπότε δώστε στον εαυτό σας άφθονες υπενθυμίσεις για το τί κυνηγάτε να φτάσετε. Ακόμα και αν χρειάζεται να βάλετε υπενθύμιση στο κινητό σας για να ασκηθείτε ή ένα post-it στον υπολογιστή σας για να θυμηθείτε να πιείτε περισσότερο νερό, τότε κάντε το!

Να θυμάστε ότι αυτού του είδους οι στόχοι δεν έχουν διάλειμμα. Η επίτευξη του σκοπού σας, είναι ένα αποτέλεσμα κλιμάκωσης των καθημερινών σας αποφάσεων. Ορίστε τις καλύτερες πιθανότητες επιτυχίας σκεπτόμενοι μελλοντικά. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει την οργάνωση των γευμάτων της εβδομάδας εξαρχής, αγοράζοντας μόνο αυτά που θα καταναλώσετε από το super market. Έτσι θα βοηθηθείτε στο να παραμείνετε πιστοί στις καλές σας διατροφικές σας συνήθειες. Διαλέξτε τις μεθόδους που λειτουργούν καλύτερα για εσάς, και υιοθετήστε τις για την κατάκτηση του στόχου σας.

Celebrate your small achievements with healthy rewards such as new workout clothing, Rewarding yourself with food can be dangerous for sustainable weight loss
  • Ενθαρρύνετε τον εαυτό σας.

Μην περιμένετε από κάποιον άλλον να σας ενθαρρύνει. Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι συγκεντρωμένοι στην δική τους καθημερινότητα-και αυτό είναι απόλυτα κατανοητό. Να θυμάστε τους στόχους για τους οποίους ξεκινήσατε αυτό το ταξίδι. Οι στόχοι είναι δικοί σας, και δικοί σας μόνο.

Γιορτάστε τις μικρές νίκες σας στον δρόμο για την κατάκτηση των μεγαλύτερων σκοπών σας. Είτε καταφέρατε να τρώτε ισορροπημένο πρωινό, είτε να ασκηθείτε για 5 μέρες σε μία εβδομάδα, ή οποιαδήποτε άλλη μικρή νίκη, θα πρέπει να αναγνωρίσετε αυτές τις επιτυχίες και να τις απολαύσετε. Μπορεί ακόμη και να θέλετε να επιβραβεύσετε τον εαυτό σας μέσω των στόχων σας, όπως για παράδειγμα να αγοράσετε νέα ρούχα γυμναστικής.

Being selfish during your weight loss journey is okay, Being your influence for exercise and nutrition will ultimately positively affect the people around you
  • Να είστε εγωιστές

Το εγχείρημα είναι για εσάς! Ίσως θα πρέπει να θυσιάσετε άλλα πράγματα στην ζωή σας για να βρείτε χρόνο για υγιή διατροφή και άσκηση. Να θυμάστε ότι θα πρέπει να βάλετε πάνω από όλα τον εαυτό σας ώστε να είστε ένας καλός φίλος, σύζυγος, εργαζόμενος, ή οποιοδήποτε άλλο ρόλο καλείστε να  έχετε. Η επιτυχία θα έχει θετική επίδραση σε όλους γύρω σας, αλλά η διαδικασία είναι μόνο δική σας.

An occasional cheat meal can help maintain psychological balance, A simple cheat meal should not be the end of your weight loss journey
  • Αν αφεθείτε για λίγο, επανέλθετε δυναμικά

Στην διάρκεια του ταξιδιού σας, αναμένονται και κάποια πισωγυρίσματα. Από κοινωνικές υποχρεώσεις μέχρι διακοπές, θα υπάρξουν στιγμές που θα ενδώσετε λίγο. Θα μπορέσετε να δώσετε στον εαυτό σας αυτή την μικρή ελευθερία της απόλαυσης των στιγμών αυτών, χωρίς τύψεις-αρκεί να είστε έτοιμοι να επανέλθετε δριμύτεροι στις υγιεινές σας συνήθειες από την επόμενη κιόλας ημέρα. Έρευνες μάλιστα δείχνουν ότι, κάνοντας μια παρασπονδία (“cheat meal”) μια στο τόσο, μπορεί να μας ικανοποιήσει την επιθυμία για φαγητό ενώ παράλληλα διατηρούμε μια ισορροπημένη ψυχολογία. Το να ξεφεύγουμε πού και πού δεν είναι το πρόβλημα, το να παραμένουμε εκτός ορίων, είναι. Επανέλθετε συγκεντρωμένοι στον σκοπό και τις μέχρι τώρα προσπάθειές σας και συνεχίστε δυναμικά – δεν θα κερδίσετε τίποτα νιώθοντας ενοχές για ένα σφάλμα.

Enjoy the weight loss process, Sustainable weight loss is a lifelong endeavor
  • Απολαύστε την διαδικασία υπομονετικά

Η απώλεια κιλών είναι ένα ταξίδι αλλά η διαχείριση του βάρους μας είναι μια προσπάθεια ζωής. Κάθε γεύμα, κάθε άσκηση, και ημέρα γεμάτη με υγιεινές επιλογές τρόπου ζωής είναι μία νίκη. Απολαύστε αυτές τις νίκες – θα έχετε πολλές στην γεμάτη υγεία και ευεξία ζωή σας!

Η επιτυχία των μακροχρόνιων αποτελεσμάτων στο αδυνάτισμα δεν είναι εύκολη, αλλά η κατανόηση των ψυχολογικών παραμέτρων πίσω από την αύξηση του σωματικού βάρους και των αποτυχημένων διαίτων είναι ένα μεγάλο βήμα προς την επιτυχία. Μόλις συλλάβετε το γιατί θέλετε να αδυνατίσετε και βρείτε τρόπο να αποφύγετε τα εμπόδια που σας κρατούσαν πίσω σε παλιότερες προσπάθειές σας, θα έχετε στα χέρια σας το καλύτερο δυνατό εργαλείο για να γίνετε πιο υγιής – και αυτό δεν μπορείτε να το βρείτε σε καμία “νέα διάσημη δίαιτα”.

 

Συνοπτικά


Sustainable long term weight loss is achieved through mental toughness and being able to enjoy the process, Following fad diets for instant gratification can detour you from your long term weight loss goals

Η απώλεια βάρους είναι η πιο συχνή αναζήτηση στην κοινωνία μας.

Παρόλα αυτά, οι περισσότεροι αποτυγχάνουν εξαιτίας του άγχους, της αυξημένης όρεξης μέσω της παραγωγής γκρελίνης (λενομορελίνη, ή η «ορμόνη τη πείνας»), αλλά και της εξωτερικής επιρροής που δεχόμαστε από τηλεοπτικές εκπομπές, ταινίες, περιοδικά κ.α.

Η μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους επιτυγχάνεται κάνοντας διαρκείς και θετικές αλλαγές στον εαυτό μας, αντί για τους γύρω μας. Είναι αδιαμφισβήτητα το πιο δύσκολο εγχείρημα που η σύγχρονη κοινωνία καλείται να φέρει εις πέρας. Μόλις συνειδητοποιήσουμε τον λόγο ή τους λόγους που επιθυμούμε να χάσουμε βάρος, και ταυτόχρονα εμποδίσουμε την επίδραση των εξωτερικών παραγόντων στην προσπάθειά μας, θα έχουμε στα χέρια μας το ισχυρότερο όπλο για να μπορέσουμε να γίνουμε πιο υγιείς!

More Info

This guide was produced with contributions from the following key resources:

Joshua D’Alessandro MS, CSCS, CISSN 

Nutrition & Exercise Counselor at Cenegenics New York City

The Cenegenics Education and Research Foundation 

The Textbook of Age Management Medicine Volume 1: Mastering Healthy Aging Nutrition, Exercise and Hormone Replacement Therapy

Available for purchase here

The Textbook of Age Management Medicine Volume 2: Mastering Healthy Aging Nutrition, Exercise and Hormone Replacement Therapy

Available for purchase here

Textbook Authors:

Jeffrey Park Leake, M.D., CPT

Dr. Jeffrey Park Leake is a Partner and Director of Education at Cenegenics Elite Health specializing in age management and wellness. Having trained hundreds of physicians worldwide, Dr. Leake is also the Director of Education for the Clinical Strategies for Healthy Aging course at AMM Educational Foundation.

Todd David Greenberg, M.D., CSCS

Dr. Todd Greenberg is a practicing physician with a broad range of expertise, including wellness, exercise, sports injuries, and MRI of sports injuries. He is a Radiology Clinical Associate Professor at the University of Washington.

Register for your complimentary phone consultation.

We hope the information above assisted you in your research process.